فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه


ره توشه ها
 
با ما همراه شوید

خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 توسط alli rezaei

گوجه سبز که منبع خوبی از ویتامینC و گروهی از ویتامین های B است باید با مقداری آب مصرف شود.


به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دکتر محمد هاشمی؛ گوجه سبز یکی از خوراکی های این فصل است که در مقایسه با چغاله بادام خواص بیشتری دارد، منبع خوبی از ویتامینC و گروهی از ویتامین های B است. ویتامینC در افزایش ایمنی بدن و افزایش بافت های همبند نقش بسزایی دارد و ویتامین های گروهBهم به کاهش استرس ها و سلامت سیستم عصبی بدن ما کمک می کنند.

در ترکیب گوجه سبز مقادیر زیادی پتاسیم و فلورهم وجود دارد که فلور در سلامت دندانها موثر است و پتاسیم هم در کارکرد بافت عضلانی و عضله قلب تاثیر بالایی دارد. گوجه سبز به عنوان میوه ای که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد خاصیت ضد سرطان و پیشگیری از پیری سلولی و حتی مقداری اثر کاهنده در چربی های خون دارد.

چقدر گوجه سبز بخوریم؟

مقدار مصرف گوجه سبز به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک عامل مهم همان وضعیت گوارشی افراد است. به هر حال گوجه سبز هم یک میوه نارس است و خوردن بیش از حد مجاز آن ممکن است در فرد سوء هاضمه و کرامپ های شکمی، نفخ و... را به وجود آورد ولی از طرف دیگر از آنجا که گوجه سبز قند پایینی دارد میوه کم ضرری است.

100 گرم گوجه سبز، حدود 40 کیلو کالری انرژی دارد و به همین دلیل می شود به عنوان یکی از میان وعده ها روی آن حساب کرد اما با درنظر گرفتن این نکته که مقدار مناسب گوجه سبز در هر روز به میزان نصف لیوان تا یک لیوان گوجه سبز است.

در مصرف گوجه سبز مثل چغاله بادام نکته ای که بسیار مهم است و باید نسبت به آن توجه داشت ضدعفونی کردن آن است. گوجه سبز هم جزو میوه هایی است که با پوست خورده می شود و در مورد تمام میوه هایی که با پوست خورده می.شوند ضد عفونی کردن پیش از مصرف نکته بسیار قابل اهمیتی است که حتما باید رعایت شود.

کم نمک بخورید

نمک جزء لاینفک چغاله بادام و گوچه سبز است. یکی از دلایلی که این میوه های نارس مورد توجه اغلب مردم قرار می گیرد همراه شدن آنها با نمک است. این درحالی است که مقدار نمکی که معمولا با هر وعده چغاله بادام و گوجه سبز خورده می شود بسیار بیشتر از نیاز روزانه ما به نمک (یک قاشق چایخوری در روز) است.

همراه با گوجه سبز آب بخورید

گوجه سبز مقادیر زیادی اگزالات دارد و می تواند در سیستم کلیوی بدن تجمع کرده و سنگ های ادراری تولیدکند، کسانی که سابقه سنگ هایی از جنس اگزالات دارند بهتر است در خوردن گوجه سبز احتیاط کنند؛ از طرف دیگر افراد دیگری هم که به خوردن گوجه سبز آن هم به مقدار زیاد علاقه دارند بهتر است همراه با آن مقداری هم آب بخورند تا اگزالات موجود در گوجه سبز رفع شود و با تولید سنگ های ادراری برای آنها ناراحتی ایجاد نکند.





طبقه بندی: عمومی،  پزشكی و سلامت، 
برچسب ها: آب، گوجه سبز، ویتامین،  
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات